základní
informace

přihlášky
a žádosti

rozvrh

omluvenka

stránky
učitelů

Kontakty

e-mail: info@2zszdar.cz

 

telefon

škola - sekretářka

566 590 641

Další telefonní kontakty

 

školní kuchyně, 3 ZŠ:

566 591 427

736 472 471

jídelna, 2. ZŠ:

775 886 119

 

sportovní hala:

771 131 713

 

 

Odkazy

Město Žďár n. S.
MŠMT

 

 

ICT plán školy

Plán ICT je z důvodu komplexního zabezpečení prvků školní počítačové sítě k nahlédnutí:

  • v ředitelně

  • u ICT koordinátora

  • v kanceláři školy


Třídy s rozšířenou výukou informatiky

Od šk. roku 2002/03 otevíráme v 6. ročníku třídu s rozšířenou výukou informatiky a výpočetní techniky.

Pracuje se zde podle školního vzdělávacího plánu pro základní vzdělávání Škola poznávání a porozumění, č.u.: 289/2007, v úpravě pro třídy s rozšířenou výukou informatiky a výpočetní techniky.

Přihlásit se mohou děti z pátých tříd libovolné školy.

Přihlásit se mohou i ty děti, které si zároveň podaly přihlášku na osmileté gymnázium.

Přijímací zkoušky pro školní rok 2023/24 proběhnou v úterý 24. dubna 2023.

Přihlášky je třeba podat do pátku 21. dubna 2023.

Dokumenty ke stažení:

Předpokladem pro úspěšné zvládnutí výuky je dobrý prospěch a chuť opravdu pracovat s PC (v žádném případě se nejedná o hraní her!)


Bezpečný internet

 

  • Nenech to být
    Naše škola se zapojila do projektu pomáhajícího v boji proti šikaně. Kdokoliv může pomocí webu www.nntb.cz varovat před šikanou ve svém okolí. Šikanu může oznámit sám postižený, ale i kamarádi, kteří si všimli, že se někomu děje nějaká křivda. Zprávu o šikaně nebo jejím zárodku - vylučování z kolektivu - obdrží školní metodik prevence - u nás p. uč.Hájková.
    Pozor - škola: Základní škola Žďár nad Sázavou, Komenského 2


Soutěže a projekty - 2022/23

 

S Vysočinou bezpečně na internetu

Tvůrčí soutěž pořádaná krajem Vysočina - letos na téma Digitální stopa

Můžete připravit video, komiks, plakát, psaný text (klidně s obrázky), prezentaci nebo deskovou hru.

Soutěží jednotlivci nebo skupiny s max. počtem 5 členů.

Uzávěrka soutěže je 28. února, ale vzhledem k termínu jarních prázdnin je třeba odevzdat práce v týdnu od 13. do 17. února.

 

 

Office Arena 2023

Soutěž pro všechny, kdo rádi pracují v MS Office.

Registrace zájemců do konce ledna 2023.

  • nominační kolo: test (40 minut) - on-line, únor (1. - 17. 2. 2023)

  • krajské kolo: tvůrčí část
    - zpracování zadaného tématu ve Wordu, Excelu a PowerPointu - březen

  • celostátní finále - květen - prezentace vlastní práce

Podrobnosti na webu soutěže a u p. uč. Pastyříkové.

Kdokoliv si může vyzkoušet ukázkový soutěžní test (kategorie A). Podívejte se i na správné odpovědi.

 

Fotosoutěž PhotoContest 2023

Do tradiční soutěže letos přispělo 5 žáků: K.Ondráčková (9.B), V.Kolková (8.B), S.Topinková, M.Kubiš a T.Srnský (všichni 6.B). Na 13 fotkách zpracovali témata: Mosty, Práce a pracující člověk, Symetrie / asymetrie.

Podívejte se na fotky od našich žáků nebo na celou soutěžní fotogalerii.

 

Hodina kódu

Podívejte se na pěkné programovací úkoly, od loňska přibylo několik nových příběhů.

Pokud zkusíte DanceParty, vezměte si sluchátka...

Odkaz: https://hourofcode.com/us/cs/learn

 

 

Bobřík informatiky

Letos se konal 15. ročník.

V naší škole soutěžilo 211 žáků, 69 jich Bobříka ulovilo.

Vítězové v jednotlivých kategoriích:

Podrobné informace na webu soutěže - www.ibobr.cz

 

Logická olympiáda - krajské kolo, Jihlava - 4. 11. 2022

Do krajského kola postoupili 4 žáci.

Nejlépe si vedl David Kachlík, obsadil 6. místo v kategorii A.

 

 

Logická olympiáda - nominační kolo

V kategorii B (2. stupeň) soutěžilo 8 žáků.

  1. J. Dokulil, 8.B - postup do krajského kola

  2. N. Holoubková, 7.B

  3. B. Fialová, 8.B

Výsledková listina kat. B. Všem soutěžícím se podařilo vyřešit víc než polovinu úkolů a umístili se v první polovině celkového porovnání (kraj Vysočina i ČR)

 

V kategorii A (3. - 5. třída) soutěžilo 21 dětí.

Nejlépe si vedli - a do krajského kola postupují:

1. E. Dokulilová, 5.A  (1. - 3. místo v krajském porovnání)

2. E. Holoubková, 4.A

3. D. Kachlík, 5.A

Výsledková listina kat. A (pouze první polovina soutěžících) - soubor doc (Word).

 

V kategorii A1, A2 si soutěž vyzkoušely 3 děti z 1. a 2. třídy.


Přehled a výsledky soutěží a projektů ve šk. roce 2021/22

Přehled a výsledky soutěží a projektů ve šk. roce 2020/21

Přehled a výsledky soutěží a projektů ve šk. roce 2019/20

Přehled a výsledky soutěží a projektů ve šk. roce 2018/19

Přehled a výsledky soutěží a projektů ve šk. roce 2017/18

Přehled a výsledky soutěží a projektů ve šk. roce 2016/17

Přehled a výsledky soutěží a projektů ve šk. roce 2015/16

Přehled a výsledky soutěží a projektů ve šk. roce 2014/15

Přehled a výsledky soutěží a projektů ve šk. roce 2013/14


Práce ve třídách s RVI

Plány práce se letos lehce mění - v září se vracíme k nejdůležitějším tématům, která jsme vloni nestihli kvůli uzavření škol.

 

Ve všech ročnících mají žáci 2 hodiny informatiky týdně, pracují v počítačové učebně.

Obě hodiny se třída dělí na poloviny (po 15 žácích).

 

6. ročník - přibližný obsah učiva:

  • Ovládání klávesnice 10 prsty (nebo alespoň 2 rukama)

  • Malování - podrobné zvládnutí bitmapového editoru, částečné srovnání různých dovedností dětí.

  • Power Point - základy tvorby prezentace

  • Práce se soubory - bezpečné zvládnutí ukládání, kopií a přesunů, antivirový program

  • Lego WeDo - programovatelná stavebnice - ukázka 2017

  • Baltík nebo Scratch - základy programování

  • Internet - vyhledávání, stahování dat, bezpečnost

  • MS Word - běžná práce s textem, vkládání obrázků, jednoduchá grafika

 

7. ročník - přibližný obsah učiva

  • Zoner Callisto - základy zvládnutí vektorového graf. editoru - vlastní obrázky s pomocí běžných nástrojů, práce s cliparty a bitmapovými obrázky, text

  • MS Word - tabulky

  • MS Excel - základy užití tabulkového procesoru

  • MS Power Point - tvorba vlastních prezentací, pokus o multimediální prezentace

  • Internet - vyhledávání a zpracování informací...

  • Hardware - podrobnější seznámení se součástkami uvnitř počítače a s exter. zařízeními

  • Informace a data - přenos informací v PC a jejich zpracování

 

8. ročník - přibližný obsah učiva

  • Zoner Callisto - tvarování, logické operace, práce s hladinami...

  • Zoner Photo Studio - digitální fotografie

  • MS Word - formát odstavce, vzhled stránky, styly, vícestránkové dokumenty

  • Elektronická pošta - funkce, běžné použití, viry, spam...

  • Internet - fungování, výhody a nebezpečí, průběžné využití pro vlastní práci

 

9. ročník - přibližný obsah učiva

  • Internet - vlastní webové stránky - MS Front Page i HTML, CSS styly, Webnode, ....
    viz pokusný web

  • Cloudové aplikace (úložiště, programy...)  - OneDrive, Prezi...

  • Robolab, EV3 - programovatelná stavebníce LEGO - MindStorm for Schools
  • PASCO - měřící systém - laboratoř v PC učebně, měření a zpracování výsledků
  • MS Excel (opakování, práce s více listy, podmínka, podmíněné formátování, jednoduché funkce)

 

Programovatelná stavebnice LEGO MindStorms EV3:

EV3 - závěr - školní rok 2021/22 a ještě fotky z práce a převádění

EV3 - závěr - školní rok 2020/21 - pouze fotky

EV3 - závěr - školní rok 2019/20

Vlastní modely jsme měli začít stavět a programovat po jarních prázdninách.
To se ale zavřely školy. Stihli jsme jen společnou práci.

EV3 - závěr - školní rok 2018/19

EV3 - závěr - školní rok 2017/18

EV3 - závěr - školní rok 2016/17

EV3 - závěr - školní rok 2015/16

EV3 - závěr - školní rok 2014/15

 

Robolab - závěr - školní rok 2013/14

Robolab - závěr - školní rok 2012/13

Robolab - závěr - školní rok 2011/12

Robolab - závěr - školní rok 2010/11

Robolab - závěr - školní rok 2009/10

Robolab - závěr - školní rok 2008/09

Robolab - závěr - školní rok 2007/08

Robolab - závěr - školní rok 2006/07

Robolab - závěr - školní rok 2005/06

->na úvodní stránku   ->na začátek stránky