|
Kontaktye-mail: info@2zszdar.cz
telefon škola - sekretářka 566 590 641
školní kuchyně, 3 ZŠ: 566 622 404 jídelna, 2. ZŠ: 566 625 164
sportovní hala: 566 621 922
Odkazy:
|
|||||
Práce žáků2013/14
Rozlučkové mecheche v 5. AJak probíhalo velké rozlučkové odpoledne ve středu 25. června v 5. A? Co připravily děti, co paní učitelka a co rodiče? A co na všechny čekalo? Přečtěte si povídání a podívejte se na fotky.
S lesníkem do lesa - 4.A, BV pátek 20. 6. se žáci tříd 4.A a 4.B vydali "S lesníkem do lesa". Této výchovně-vzdělávací akce se zúčastnili žáci čtvrtých ročníků naší základní školy a Základní školy Palachova. Na devíti stanovištích se žáci dozvěděli mnoho zajímavostí o životě v lese, o péči člověka o les a také předvedli své znalosti. V soutěžním vědomostním klání se družstva žáků naší školy umístila na 1., 2. a 3. místě. Všechna družstva si kromě pěkných zážitků
z prožitého dopoledne odnesla své stromky, které jsme společně zasadili
na školní zahradě.
Procházka po Žďáře se studenty ŠECRuV posledním školním týdnu jsme využili
nabídky studentů Školy ekonomiky a cestovního ruchu na společnou
komentovanou procházku po Žďáře.
Pasování prvňáčků na čtenáře - 1.A, B
Knihovna M. J. Sychry ve Žďáře nad Sázavou uspořádala pro prvňáčky
slavnostní pasování na čtenáře. V pátek 6. června jsme se v první vyučovací hodině s paní učitelkou rozloučili se slabikářem a vydali se do knihovny na slavnostní pasování čtenářů. V knihovně se nám moc líbilo. Čekal tam na nás skřítek, který měl nachystané úkoly pro nás. Hádali jsme hádanky, doplňovali jsme písmenka, skládali puzzle a také jsme skřítkovi předvedli, jak umíme číst. Moc nás chválil a my jsme měli radost. Potom už přišlo samotné pasování. Rytíře pasují mečem a nás čtenáře pasovali kouzelnou záložkou. Dostali jsme spoustu dárků a šli zpátky do školy. Určitě se do knihovny vrátíme pro nějakou knížku ke čtení. Podívejte se na fotografie - 1.A a 1.B.
Robolab 2014Deváťáci opět pracovali s programovatelnou stavebnicí LEGO. Vymysleli a sestavili model, naprogramovali ho a předvedli ostatním. Přitom vše fotografovali a zpracovali do vlastních webových stránek. Web je letos obzvlášť povedený - poděkování patří Jonáši Roseckému.
Celé Česko čte dětem - 1. BVe středu 21. 5. jsme se zapojili do celostátního projektu Celé Česko čte dětem. Malí prvňáčci už umí číst a je čas děti přivést k četbě knih. Číst nám přišla maminka našeho spolužáka paní Lenka Doláková. Vybrala pro děti knihu Jablečňák 366 příběhů na dobrou noc od spisovatelky Magdaleny Wagnerové. Výběr byl vynikající a děti kniha určitě zaujala i pobavila. Je sice určena spíše mladším čtenářům, ale úsměvy vykouzlila i na tvářích rodičů. Paní Doláková vybral několik příběhů, které poutavě přečetla a setkání s touto knihou bylo opravdu příjemné. Děkujeme. Po přečtení jednotlivých příběhů nás čekalo plnění zábavných úkolů. Čtěme dětem! Obohatíme děti i sebe o zážitky a chvíle, které se neopakují...
Den Země ve 2. APřečtěte si, jak si druháci připomenuli, že o Zemi je třeba pečovat.
Exkurze do Planetária a Technického muzea v Brně - 5.APáťáci se vypravili v úterý 22. dubna na exkurzi do Brna. Vše zdokumentovali a ve škole pak vytvořili zajímavé obrázky. Přečtěte si podrobnosti o exkurzi a podívejte se na fotky
Geometrická pomůcka - 5.AŽe nemůže být geometrie zábavná? Podívejte se na naše fotky a přesvědčíte se o opaku. Manžel paní učitelky nám vyrobil dřevěnou pomůcku, do které je zatlučeno vždy 12 hřebíčků. K práci s ní používáme gumičky 4 barev. Takto lze trénovat vzájemnou polohu přímek v rovině (různoběžky, rovnoběžky, kolmice), rovinné obrazce od všech druhů trojúhelníků po mnohoúhelníky, zkrátka, co vás jen napadne, nebo si můžeme jen tak hrát třeba na diamantové doly a brousit krásné diamanty. Podívejte se fotky
Jarní výzdoba školy - Vv, 1. stupeňPodívejte se, jak nám rozkvetla škola. Poděkovat můžeme paním učitelkám za pěkné nápady a dětem za pečlivou práci.
Divadlo - 3. B
Ve čtvrtek 10. 4. zahráli žáci 3. B mladším spolužákům
vlastní divadelní představení. Děti připravily scénář, kulisy i
loutky. Kamarádům zahráli pohádku a příběh o Abecedě.
Činnostní učení - 5. A, 6. BCo se stane, když úča propadne kartičkám? Celá 5. A kartičkuje... Ve výuce používáme spoustu pomůcek, které nám usnadňují chápání učiva a díky kterým si téměř pořád ve škole hrajeme. Zatím jsme pro vás nafotili následující činnosti, využíváme je v češtině, v matematice i v angličtině. Mrkněte se na fotky a těšte se na další.
Boxing Day - Vv 5. A5. A se rozhodla spojit výtvarnou výchovu s pracovními činnostmi a češtinou. Děti měly v průběhu zhruba měsíce shromažďovat papírové krabice a krabičky. Postupně je nosily do školy. V den D se pomocí losů rozdělily do skupinek po 3 – 4 dětech. Za úkol měly vyrobit z krabic město, zvíře, vynález, zkrátka cokoli, co je napadne a k čemu budou mít potřebný materiál. V některých skupinkách měly děti téměř hned jasno, v některých probíhala živá diskuze (naštěstí bez boje). A začalo se tvořit. Děti využily nejen krabice, ale i barevné papíry, alobal, temperové barvy a fixy. Na výrobě díla strávily 4 vyučovací hodiny. V poslední hodině došlo k prezentování výrobků. Děti si měly ve skupinkách připravit stručné povídání o tom, co vyrobily, jaký má jejich výrobek název, k čemu to slouží, čím je to zvláštní, co vše je na výrobku k vidění apod. Pak každá skupina svůj výrobek předvedla i s komentářem. Obzvláště u prezentací jsme se hodně nasmáli. Můžete se mrknout na fotky, jak se nám to všechno povedlo.
Požární ochrana očima dětí a mládeže - výtvarná soutěž27. 3. proběhlo ve škole základní kolo výtvarné soutěže. Vítězné práce postoupily do okresního kola.
Dopoledne s Ferdou Mravencem - 2. A
Děti dočetly Knížku Ferdy Mravence a prožily celé dopoledne s
novým kamarádem...
Výlet do lesa - 2. A
Do
lesa jsme se vypravili ve čtvrtek 27. 3. Naše cesta vedla od
školy přes Stalingrad na cyklostezku, kterou jsme přešli u Domu klidného
stáří a přešli jsme po malém mostě přes řeku Sázavu. Prošli jsme pod
viaduktem a okolo čističky Žďasu jsme se dostali na starou železniční
trať ze Žďáru do Sázavy a Přibyslavi. Světový den vody - 2. AV roce 1993 Valné shromáždění OSN vyhlásilo 22. březen jako Světový den vody. Pitná voda se stává stále vzácnější. Proto OSN a jeho členské státy uskutečnily a doporučily konkrétní kroky k ochraně vodních zdrojů na planetě Země. Její nedostatek patří mezi nejzávažnější globální problémy. Přes veškerou snahu mnoha organizací a sdružení nemá ani v současnosti téměř miliarda lidí po celém světě přístup k nezávadné pitné vodě... Práci druháků si můžete prohlédnout na fotografiích
Bezpečnost a policisté očima dětí - Vv 3. A a 5. A, soutěž
Třída
5. A se zúčastnila výtvarné soutěže, kterou vyhlásila Policie
ČR Kraj Vysočina. Děti mohly použít jakoukoli výtvarnou techniku, u
většiny zvítězily pastelky.
Nejzdařilejší obrázky si můžete prohlédnout.
Také žáci z 3.A se zapojili do výtvarné
soutěže Policie očima dětí.
Masopustní masky - Vv 4. BČtvrťáci připravili krabicové masopustní masky, se kterými pak vyzdobili vstup do školy.
WebRangers
Do projektu WebRangers společnosti Google připravili svoje práce
Klára Rosecká, Alžběta Slámová, Ondřej Bednář, Martin Vítek (všichni
8.B) a Jakub Šíma (9.B).
Pod modrou oblohou - Inf, soutěž
Soutěž v malování v Malování - letos 9. ročník.
Kinetické umění - výtvarná soutěžV pátek 10. 1. byly vyhlášeny výsledky výtvarné soutěže Kinetické umění. Svoje velmi pěkné a nápadité výrobky přihlásilo do soutěže 5 žáků. 1. místo: David a Filip Kubálkovi - auto na dálkové ovládání z Merkuru 2. místo: Martin Strašil - vlnostroj ze dřeva 3. místo: Alžběta Slámová - hodiny z kartonu Fotky z předávání cen a soutěžní práce
Vánoční besídka v 1.AVe středu v 1.A proběhla vánoční besídka pro rodiče. Děti ukázaly, co se už naučily. Rozdaly si malé dárky a ochutnaly cukroví, které jim napekly maminky. Přišlo hodně rodičů i prarodičů, aby se podívali na svoje děti. Besídka skončila koledami, které si zazpívali s námi i rodiče.
Adventní kalendáře - výtvarná soutěž, 2. ročník
V úterý 10. 12. byly vyhlášeny výsledky výtvarné soutěže
na téma Adventní
kalendář. Letos soutěžilo 21 krásných prací.
Tarzan v 5. A
Děti nejdříve viděly baletní představení Tarzan - Král džungle a
pak ve výtvarné výchově zkusili svoje dojmy z představení ztvárnit.
4. B se představujeTrojverší, portréty, malování psaním, skřítci...
|
||||||
->na úvodní stránku | ->na začátek stránky |