základní
informace

přihlášky
a žádosti

rozvrh

omluvenka

stránky
učitelů

Kontakty

e-mail: info@2zszdar.cz

 

telefon

škola - sekretářka

566 590 641

Další telefonní kontakty

 

školní kuchyně, 3 ZŠ:

566 622 404

jídelna, 2. ZŠ:

566 625 164

 

sportovní hala:

566 621 922

 

 

Odkazy

Město Žďár n. S.
MŠMT

 

 

Soutěže a projekty - školní rok 2017/18

 

 

Soutěž - Kraje pro bezpečný internet 2018

Opět se můžete zúčastnit dlouhodobé soutěže ve znalostech o bezpečí a nástrahách internetu.

Registrace je možná na stránkách www.kpbi.cz - i bez přihlášení si můžete v sekci Pro děti a mládež projít několik pěkných prezentací (videa, příběhy...).

Po přihlášení je pro zájemce připraven každý měsíc od června do října vědomostní test.

 

Prezentiáda 2018

V pátek 13. 4. naše dva týmy zúčastnily krajského kola soutěže Prezentiáda.

Tomáš Drdla, Adam Pavlík, Jan Vašek a Lucie Zemanová (všichni 8.B) obhajovali své prezentace na téma Práce snů. Oba týmy předvedly pěkné práce i vystoupení a i když nedosáhly na stupně vítězů, zaslouží pochvalu a poděkování za reprezentaci školy.

Podrobnosti: www.prezentiada.cz

 

Baltie 2018

Tradiční soutěž v programování v Baltíkovi. 

  • Školní kolo: pondělí 12. 3.
    1.
    E. Dítě, 2. V.Burian (oba 8.B), 3. Matyáš Dolák (5.B)

  • Okresní kolo: úterý 3. 4.
    kat. C: 1. E. Dítě, kat. B: 1. Šimon Vokurka, 2. Filip Zbořil, 3. Štěpán Synek (5.B)

Dalších kol soutěže se z organizačních důvodů nezúčastníme.

 

Office Arena 2018

Tradiční soutěž, která prověřila dovednosti v MS Word, Excel a PowerPoint.

Školní kolo bylo letos na téma Vznik samostatného českého státu.

Školní kolo bylo ukončeno 28. 2. Pořadí: J.Vašek, T. Drdla, A. Pavlík (8.B).

Všichni postoupili do krajského kola (26. 3. v Novém Městě na Moravě), kde jejich cesta soutěží skončila. Děkujeme za odvedenou práci v nominačním i krajském kole.

Získané dovednosti se klukům určitě budou hodit.

 

Minecraft Cup 2018

První ročník celostátní soutěže programování v Minecraftu startuje 15. 3.

Do té doby se musí na webu soutěže zaregistrovat všichni zájemci - soutěží se ve 2-členných týmech.

Do 1. 5. budou pracovat soutěžící doma - vyřeší úkoly domácího kola. Postaví budovu podle zadání a natočí o své práci krátké (max. 5 minut) video.

1. 6. proběhne celostátní kolo v budově Microsoftu v Praze.

Všechny informace a registrace na www.minecraftcup.cz

 

Fotografická soutěž PhotoContest

Gymnázium Oty Pavla v Praze opět otevřelo projekt PhotoBase.

Letošní témata::

  • Portrét - max. 3 snímky

  • Strom !? - max. 3 snímky

  • Reportáž - 4 fotky sestavené do 1 snímku

Zúčastnili se Tadeáš Hansl, Bára Porubská (7.B), Denisa Jeřábková, Lucie Zemanová (8.B).

Na slavnostní vyhodnocení sice nedosáhli, ale mohli si porovnat svoje nápady s ostatními.

 

Virtuální realita s průmyslovkou - Inf 6.B a 8.B

V pátek 26. 1. k nám přišli pan ing. Fořt a studenti Jindřich Dítě a Jakub Melichar s ukázkami virtuální reality. Přednášku a ukázky si užili žáci 6.B a 8.B. Seznámili se s úžasným projektem, ve kterém průmyslováci zpracovali do virtuální reality kostel na Zelené hoře, prohlédli si návrh moderní vily, vydali se na cestu do hor a zkusili si cestovat po světě s GoogleEarth VR.

Dozvěděli se také hodně zajímavých informací o žďárské střední průmyslové škole. Bylo to moc pěkné - děkujeme.

Fotografie z akce

 

Hodina programování - Hour of Code

V týdnu od 4. do 10. 12. probíhal celosvětový týden programování.

I po jeho skončení si můžete vyzkoušet jednoduché i těžší úkoly v prostředí známém z kreslených seriálů.

Úvodní stránka: https://hourofcode.com/cz/cs/learn

 

Kodu Cup 2017 -  finále ČR, Pardubice - 21. 12. 2017

Vlastní hru do soutěže připravilo 5 žáků 2. stupně.

Do finále postoupili  J.Aldorf (6.B), J.Kolek (7.A) a V. Burian (8.B).

Kluci měli 45 minut na programování hry na téma Obrana hradu.

Pak pracovala porota, soutěžící si mohli zahrát Minecraft ve virtuální realitě nebo závodit na X-BOX ve Forza turnaji.

Naše družstvo si vedlo velmi dobře - Vojtěch Burian obsadil 2. místo.

Podrobnosti o akci i prostředí Kodu

 

Bobřík informatiky

V týdnu od 6. do 15. 11. probíhal 10. ročník soutěže Bobřík informatiky.

Účastnilo se 44 páťáků (MINI), 60 šesťáků a 40 sedmáků (BENJAMÍN), 27 osmáků a 8 deváťáků (KADET).

V kategorii MINI Bobříka ulovilo 19 žáků (aspoň 120 bodů).

Nejlépe si vedli Jiří Uchytil a Ondra Urban z 5.A (oba 176 bodů) a Šimon Vokurka z 5.B (172 bodů).

V kategorii BENJAMÍN jsme měli 37 úspěšných řešitelů (aspoň 150 bodů).

Nejvíc bodů ulovil Matyáš Kunstmüller ze 7.B (228 bodů), celkově 2. byl David Sobola ze 6.A (212 bodů). 3. místo obsadil Šimon Slavík ze 6.B (210 bodů).

V 7.A zvítězil Tomáš Grygar (184 bodů, 13. místo).

V kategorii KADET zvítězil Eduard Dítě (9.B), získal plný počet bodů a stává se tak jedním z vítězů v celé ČR. 2. místo vybojoval Jiří Šichta (8.A, 212 b.). V 9.A byl nejlepší Samuel Pecka (celkem 7. místo, 196 b.). V kategorii KADET jsme měli 15 úspěšných řešitelů.

Výsledky - úspěšní řešitelé (pdf)

 

Je možné opět se přihlásit kódem žáka a prohlédnout si správné řešení.

Pro všechny zájemce je stále otevřen Archiv testů. Stačí se jen podívat - www.ibobr.cz.

Letos organizátoři připravili i aplikaci pro mobily s OS Android.

 

Korespondenční seminář programování - začátečníci

Matematicko-fyzikální fakulta Univerzity Karlovy nabízí žákům základních i středních škol projekt, ve kterém mohou řešit logické programátorské úkoly. Pracovat lze v jakémkoliv programu. Web KSP-Z

Ukázka úkolů 1. kola - řešení je možné odeslat do 4. 12. 2017

Zájemci mohou využít základní kurz programování v prostředí Python.

 

Vím proč

Fyzikální projekt/soutěž. Natočte pěkný pokus, video odešlete do konce března. Pracovat můžete buď sami nebo v max. tříčlenném družstvu.

Vaši práci zhodnotí odborná porota, můžete si ji pak prohlédnout v konkurenci dalších soutěžních snímků na webu Vím proč. A nebo se jen podívejte na pěkné pokusy.

 

Logická olympiáda

Nominační kolo proběhlo od 1. do 14. října:

  • kat. A - 1. Roman Pohanka (3.B)

  • kat. B - 1. Eduard Dítě (8.B) - oba postoupili do krajského kola.

V kraji obsadil Roman 32. místo a Eda 24. místo asi z 50 soutěžících.

Podrobná výsledková listina pro obě kategorie - pdf

 

Setkání Baltíků v Praze

Hru nebo animovaný příběh (Červená Karkulka - pouze 1. stupeň, Superhrdinové, volné téma) můžete připravovat do 31. 10.

Autoři nejlepších prací je pak budou obhajovat na finále v Praze 11. 11.

Podrobnosti na webu organizátora

 

Psaní hravě

Školní licence (200,- Kč bylo možné zaplatit do 16. 6.) platí do konce roku 2017 (do 31. 12). Zkušební lekce: www.psanihrave.cz.
Zájemci o ukázkové hodiny psaní 10 prsty mohou přijít v září na uč. 13 v úterý odpoledne.

 

S Vysočinou bezpečně na internetu - Internet věcí

Tvůrčí soutěž kraje Vysočina - můžete připravit video, fotopříběh, komiks.

Pracovat můžete sami nebo ve skupině - max. 5 žáků.

Termín pro odevzdání prací: 6. 12. 2017.

 

 

 

Zpět _ aktuální školní rok

->na úvodní stránku   ->na začátek stránky